Wednesday, July 26, 2006

aku mengecewakanMu

Oh Tuhan
Maafkan aku
kerana mengecewakanMu
di saat aku keseorangan
Engkau menemaniku
di saat aku memerlukan teman
Engkau di sisiku
tiada sesaatpun ku rasa Engkau tidak mendampingi

Namun aku tetap memilih jalan dosa
tetap termakan hasutan iblis
terus menerus khilaf tanpa usaha yang jitu

aku mencari titik pertemuan antara kita
cinta yang terhakis ini
bagaimana kembali ke pangkal jalan
lantas ku ungkitkan kisah lama
di mana Engkau menyahut seruanku
mohon diampuni segala kelekaan
mohon dimakbulkan segala permintaan

beratus hari yang berlalu
lalu ketenangan menggamit diri
kerana Engkau menyambut diri ini
inilah cinta yang hakiki

Ya Tuhan
aku mengewakanMu
maafkan aku
lalu ku menoktahkan janji
tiada lagi ruang dosa ini
hanya yang ada taubatunnasuha
kembali menguatkan azam
selagi pintu taubatMu
selagi pintu RahmatMu
masih terbuka untukku
takkan ku siakan
peluang ini!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home