Monday, September 12, 2005


meditasi Posted by Picasa

Ya Tuhan
aku hanya melihat
keinginan nafsu ku berlalu
melambai-lambai menggoda
aku memandang dengan sayu
bukan tak mahu
tapi aku tak perlu
melampiaskan anganku
sehingga terbabas

Ya Tuhan
bukan tak sakit
sakit menghiris
melepaskan kehendak diri
tidak mementingkan keakuan
mengalir kebahagiaan
di celah sisa kehidupan

Ya Tuhan
saksikanlah
aku hanya memandang
tidak sedikitpun
aku berganjak
tetap duduk di sejadah ketaatan
cuma sedikit pedih
sedikit pijar

Ya Tuhan
gunung iman memasak nafsu
tak ternoda dek pujuk rayu
cuma melihat dan sedikit merindu
ni'mat duniawi yang sedikit
berlalu begitu
kerana aku sudah jatuh cinta
sedalamnya dengan yang kekal
yang pasti ku tempuh
mulai sakaratul maut
kiamat kecil
kiamat besar
padang masyhar
hisab mizan
dua akhir
kekal abadi
jannatunnaiem
atau
'azaabunnar?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home