Saturday, October 01, 2005

dosa-dosa silam


insaf... Posted by Picasa

Ya ALLAH
ada ketulan hanyir
busuk berulat
dalam hatiku
terasa mual
mahu ku muntahkan
terlekat di celah kerongkong

Ya ALLAH
tolonglah aku
bersih jiwa
sucikan mindaku
dari dosa dosa silam
yang telah aku laku

Ya Tuhan
hidayahMu datang menjemput
tatkala hancur lebur
kewarasan diri menjadi roboh
hanya bisikan malaikat
semakin punah semakin pudar

Oh Tuhan
syurgaMu benar
Neraka Mu benar
janganlah Kau cabut
kemanisan iman
dengan kebejatan nafsuku

Oh Tuhan
aku pohon
dengan RestuMu
bantulah aku
bila dosa-dosa silam menghantuiku
kegilaan zaman remaja menggodaku
walau seminit ni'mat tak tehingga
namun hilang nur di wajahku
jadi perit menyentap nafasku

Oh Tuhan
aku sedar dulu
aku hanya bangkai tak bernyawa
Kau kutip aku di jalanan
menyiramku dengan air mawar iman
meletakkan nur di dahiku

Oh Tuhan
tak henti-henti
lalat sampah dulu
menghurungi ku
mengunjungiku
dan tak henti-henti
aku menaklukinya

Oh Tuhan
tak terluah kata-kata
tak tersiram najis noda
di halaman sepi
kadang-kadang tak tercuci


Oh Tuhan
aku bersandar padaMu
dalam sepi
dalam sakit
dalam mujahatunnafsi
pada dunia aku tak peduli
aku hanya hidupkan sepi
dengan bait-bait Nabi
kita ini hanya untuk ukhrawi!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home