Tuesday, November 15, 2005

perjuangan barokah

Perjuangan itu berkat
namun nafasku bagai tersekat
dunia menindih berat
aqal selubung asap pekat

Aku hanya bersandar tawakkal
kerap melafaz walau mati aqal
aku doa agar tetap kekal
berjiwa iman siap berbekal

Aku merayu padaMu ya TUhan
agar hatiku bebas dari wahan
tidak aku berpeluk badan
berpeluh keringat aku bertahan

insaf hati yang lara
tanpaMu segalanya bara
oh perjuangan sebatang kara
kepadamu bermusafir kembara

Oh Tuhan bertahan dengan ujian
berkali-kali sabar ditingkatkan
terkadang aku tak dapat menahan
memberontak jiwa menekan

Berjalan dan berjalan tanpa henti
lelah lesu menghembus hati
tunduk dan tunduk pada Ilahi
mengajarku erti hamba yang sejati

Oh Tuhan
hapuskan wahan
mati idaman
WajahMu rinduan!
RahmatMu berkekalan
berbisik-bisik sendirian
tanpa ada perhatian
tanpa putus talian
antara hamba dan Tuhan!
Tolonglah Tuhan!
hubungan kehambaan
diputus jangan!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home