Tuesday, November 01, 2005

Menjeling Ingin


Segala puji bagi ALLAH Tuhan ku dan Tuhan mu.... Posted by Picasa

aku mencari tenang dalam irama lagu yang mendayu
ding ding ding bunyi piano menekan rasa pilu
lembut gemalai suara buluh perindu
penyair menggoda hati mengundang asyik

aku mencari damai dalam intonasi
yang mampu menenggelamkan lara
apa kamu juga begitu?
dari tiupan seruling yang menggoyahkan sedar
beralun rasa melarut dalam masa
terbuai-buai beberapa saat menggarap duka
Oh Tuhan...di situkah aku mencari indahnya dunia?

aku sebenarnya mencari sakinah
suara penyair mendendang harap
lemak merdu mendodoi suka
adakah di situ sakinahku?

Oh Tuhan
dalam sedih
dalam sayu
bila dada pecah
terhambur rasa
aku terkadang
termangu-mangu di tebing dunia
mencuri dengar
mencuri pandang
menjeling ingin
kepada kebejatan dunia
betulkah ada sakinhku di situ?
oh Tuhan!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home