Tuesday, February 07, 2006

Rahim

hilang setiap rasional akal
kerana Tuhan membuahkan benih di rahim
ujian pada Maryam gadis suci merpati putih
menjawab persoalan dinihari
segalanya berpunca dari kehendak Tuhan

Adam ditiupkan ruh dalam jasadnya
Isa dicipta tanpa ayahanda
terjawab segala perincian Darwinisme?
segalanya Kun Faya Kun!

aku beriman
aku beriman
walau perit segalanya ku telan
anak yang ku kandung
ku tumpahi sayang
walau aku sering diejek lemah
dipijak kudrat kerana lelah
aku gagal rasional, aku ratu emosional
tapi di dalam sebuah bungkusan keci dalan tubuhku
ditiupNya ARRAHIIM ke atas segumpal darah dan daging
tulang belulang bercantum sembilan bulan
doa tak henti terkumat kamit
anakku jangan kau siakan keringatku
tangisku sabarku tanggungmu tanpa rehatku
kasihku ini tidak ku minta balasan dunia
hanya kamu menjadi insan berguna
bernyawa menghirup manisnya iman
aku mendapat doamu di kuburan
bukan sekadar taburan air bungaan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home