Wednesday, January 31, 2007

HANYALAH HATI

HANYALAH HATI

Ya ALLAH

Apa yang ada di sisi ku

Adalah kepunyaan Mu

Aku hairan

Kemanakah perginya

Kesedaranku

Kewarasanku

Apabila aku berbincang

MengenaiMu

Ya ALLAH

MencintaiMu

Tidak memerlukan kewarasan

Tidak memerlukan keagungan

Mencintai Mu

Hanya memerlukan

Ketundukan

Kepasrahan

Kelembutan

Yang mudah

Tapi indah

Ya ALLAH

Indahnya tak terucap

Di bibir

Hanya di hati

Ia bersemi

Tak mampu

Disuarakan dengan kata-kata

Aku hairan

Di manakah

Kepetahanku

Kejaguhanku

Dalam berkata-kata

Kerana apabila kusebut

NamaMU

Terus aku luruh

Lemah

Longlai

Tak berdaya

Mengangkat wajahku

Yang hanya ada

Airmata berjuraian

Membasahi

Pipi

Hidung

Lalu terus menitik

Di tapak tanganku

Hatiku menjerit

ALLAH!ALLAH!

Dimanakah kewarasanku?

Aku tak perlu semua itu

Yang perlu

Hanyalah hati

Yang bersemi

Dengan bibit-bibit cinta

Disaluti nur keinsafan

Jadi hilang

Hilang

Dalam kehangatan perasaan

Tak terucap

Tak terlihat

Dalam dunia wujud.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home