Wednesday, February 15, 2006

Mengharap Dari Tuhan

kepadaMu aku bersandar kudrat yang lemah
apa ku makan akhirnya tumpah bersepah
perut yang ku isi meragam jijik
aduhai alangkah indah apa yang tiada sudah!

kepadaMu aku mengadu segala sesuatu
walau yang melihat tak mengerti
hanya yang empati dalam diam memahami
kepadaMu aku bermanja segala emosi

TanpaMu aku hilang dalam ujian yang menentang
memaksa diri melepas ni'mat
semuanya milikMu
pinjaman sementara sering ku lupa
hatta aku semakin dekat dengan ajal
semakin harum wangian syurga
dalam delusi seorang insan hina

Tuhan Oh Tuhan
izinkan aku menyeru
walau sudah acap aku terkedu
menelan dosa dengan rakus
Engkau tetap sempurna ya Tuhan
tiada sedikit hina
tiada sedikit kurang
maka aku bersaksi aku ini
tidak berupaya melakukan taat
tidak berdaya mengelak dari maksiat
hanya dengan pertolonganMu
aku mampu meredah jalan ketaqwaan
maka ya Tuhan
ya Tuhan
ya Tuhan
tunjukkan jalan!
ampunkan
ampunkan
kebejatan!
seorang insan
insan
bernama
aku!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home