Wednesday, November 23, 2005

oh....

oh dendam
menekan qalbu
hati yang kalah
menolak hasutan
seiap saat dilontari hasad
aduh sakitnya menikam iman

oh maaf
kadang kamu pun lari
dari genggaman lemahku
sedangkan ALLAh tahu
hati sentiasa melapangkan

oh ribut
hati berselimut mendung
jalur cahaya mentari
terkambus tanpa ruang
tiada seri di celah malam

oh sakit
merundum harapan
berdesir teriakan
mengapa aku perempuan tidak lelaki?
mengapa aku menangis tidak tersenyum?
mengapa aku sakit tidak sihat?
mengapa aku sunyi tidak bahagia?

oh soalan
jawapannya pada Tuhan
tersirat berat pada AsmaNya
engkau hamba
Dia Tuhan
tanpaNya engkau tidak wujud
tanpa CintaNya syurga itu tidak perlu

oh Tuhan
denganMu
aku tidak pernah
menangis sendirian
menderita sendirian
keseorangan dalam tangis
berdoa dalam hampa
walau seantero dunia pekak buta tuli
Engkau Mendengar Melihat Menyaksikan
dan aku amat bahagia
walau terlihat hanya derita!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home