Saturday, March 18, 2006

Oh Itu....

aku akhirnya mengaku akan dosa-dosaku
yang langsung ku lupa kerana ianya remeh bagiku
sebenarnya tidak di sisi Tuhanku
sejenak dulu aku terkejut dengan tamparan
lantas aku termenung merenung jendela kosong
ke arah awan bintang dan langit yang menenangkan
oh itu baru ku teringat kabur ku
merenung maksiat jatuh ke zina hati
dari mata yang berzina kepada hati yang bernoda
oh itu! Astaghfirullah, astaghfirullah!

sakit ini tidak sedikitpun tumpah kepada insan terdekat
hanya aku dibakar api membersihkan kejahatan di dalam hati
Tuhan tahu bukan ku mahu membuka 'aibku
tapi TUHAN MAHA TAHU!Tuhan MAHA TAHU!
iyah Tuhanku Maha Tahu
dan Tuhanku Maha Pemelihara
daripada Malaikat Zabaniah membantai tulangku
lebih baik aku ditelan sendu perit menelan bala
yang kucipta atas dasar nafsu

Oh itu
dosa itu
aku lepa
leka
lupa!
Astaghfirullah!
berkarat hati nan lara!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home